BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger dig, der kan hjælpe forældre og netværk til at skabe forandringer for børn og unge i udsatte positioner.
Familierådgivningen består af 28 medarbejdere, som på forskellige måder og med forskellige fagligheder, alle arbejder med børn og unge i alderen 0-18 år (23 år) med udgangspunkt i Lov om Social Service.
Vores faglige ambitioner er baseret på følgende grundværdier:
- Forældre og børn hører sammen.
- Vi prioriterer lokale løsninger, der samler familien.
- Barnets og familiens syn på sagen er vigtig.
- Tværfagligt samarbejde vægtes højt.
Familierådgivning har derudover en vedvarende opmærksomhed på høj faglig kvalitet og udvikling af arbejdsmetoder som understøtter, at børn og unge som befinder sig i udsatte positioner støttes til de samme muligheder som deres jævnaldrende. Bl.a. derfor arbejder vi gennemgående ud fra den socialfaglige metode ”Signs of safety” hvor vores fokus er på inddragelse, aktivering af, og koordinering med såvel det private som det professionelle netværk omkring barnet eller den unge.
Ikast-Brande Kommune er frikommune, hvilket betyder at Familierådgivningen bl.a.er fritaget for udarbejdelse af børnefaglig undersøgelse og handleplan. Hvad gør vi så i stedet? I relation med den enkelte familie faciliteter vi netværksmøder som skaber processer i familien og netværket som bringer børn og unge i trivsel.
I efteråret 2023 ser vi ind i en spændende periode, hvor vi sammen skal implementere Barnets Lov og vi har siden 2018 har arbejdet med mange af de kommende elementer i den nye Barnets Lov qua Frikommunestatus.
Vi sikrer løbende faglig udvikling gennem teammøder, fælles og individuel uddannelse, faglig sparring og med fokus på, at den enkelte socialrådgiver har mulighed for at udvikle sig på områder med særlig interesse samt videobaseret metode supervision i grupper.
Familierådgivningen vægter den sociale trivsel blandt medarbejderne højt. Derfor værner vi om, at faglig udvikling går hånd i hånd med det gode kollegiale fællesskab, hvor der også er plads til at grine og have det sjovt.
Hvis du ser dig selv arbejde indenfor sådanne rammer og værdier kan Familierådgivningen ved Ikast-Brande nu tilbyde en stilling, hvor såvel drift som udvikling er højprioriterede områder. Vi har aktuelt en ledig stilling i vores Handicapteam, som er en af to teams i Familierådgivningen. Du vil i jobbet her skulle arbejde med etablering og opfølgning på indsatser i Lov om social service, kapitel 11.
Vi tilbyder:
- Engagerede kollegaer og arbejdsfællesskaber både mono- og tværfagligt.
- Godt arbejdsmiljø med bl.a. høj faglig kvalitet til følge.
- En arbejdsplads med en flad struktur, hvor der er mulighed for medindflydelse på både arbejdstilrettelæggelse og de afgørelser, vi træffer.
- Supervision.
Vi forventer at:
- Du har relevant socialfaglig uddannelse gerne socialrådgiver eller socialformidler.
- Du kan arbejde systematisk og har flair for administration.
- Du er en teamplayer samtidigt med at du er i stand til at træffe selvstændige beslutninger.
- Du i en faglig kontekst kan analysere og vurderer komplicerede familieorienterede problemstillinger og bidrage til kreative løsningsfokuserede tiltag.
- Du er positiv og har lyst til at bidrage til det sociale og faglige fællesskab på arbejdspladsen.
- Du trives i et arbejde præget af uforudsigelighed og at du er tilstrækkelig psykisk robust til at mestre dette.
- Du på en respektfuld og omsorgsfuld måde over for familierne kan håndtere myndighedsrollen.
- Du evner konflikthåndtering.
Hvad siger medarbejderne om at arbejde i Familierådgivningen?
- ”Tilgængelig ledelse og kollegial sparring.
- Fokus på læring, udvikling og trivsel i form af seminarer, temadage og kollegahygge.
- Mulighed for hjemmearbejdsdage til faglig fordybelse.
- Tæt og målrettet samarbejde/fokus på og med skoleafdelingen i forbindelse med skolefraværende børn.
- Flad struktur dvs. ingen visitationsudvalg men dialog med ledelse.
- Tillid til medarbejdere og fleksibilitet.
- Kørsel i egen bil.
- Ugentlige teammøder med god tid til sparring og drøftelse.
- Åbenhed og tid til tværfaglig sparring.”
Løn og ansættelsesforhold:
- Stillingen er på 37 timer pr. uge, og forventes besat den 1. oktober 2023.
- Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
- Lønnen vil blive fastsat efter rammer for Ny Løn med udgangspunkt i stillingens funktion og ansøgers kvalifikationer.
- Forud for endelig ansættelse vil der blive indhentet børne- og straffeattest.
- Der er ansøgningsfrist den 14. august 2023 kl. 08.00 og der afvikles ansættelsessamtaler den 21.august 2023.
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte:
Afdelingsleder Lena Munk Troldborg telefon. 9960 5538 eller mail lmmje@ikast-brande.dk
Teamleder Heidi Barbesgaard telefon 9960 5529 eller mail: hebar@ikast-brande.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ikast-Brande Kommune, Bellisvej 2, 8766 Nørre Snede
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://ikast-brande.career.emply.com/ad/socialradgiver-til-familieradgivningen/ztze43/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5870408